نفساني

نفساني (https://www.nafsany.cc/vb/index.php)
-   ملتقى أصحاب نوبات الهلع (https://www.nafsany.cc/vb/forumdisplay.php?f=58)
-   -   يوميات أصحاب الهلع (https://www.nafsany.cc/vb/showthread.php?t=61271)

فلة العمر 31-12-2010 04:31 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة امل جديد (المشاركة 574629)
انا هقلكم فكرتى بس محدش يضحك عليا
انا اصلا عندى فوبيا وال بيعرف يعد يعد ورايا
اولا فوبيا من الضلمه وفوبيا مرعبه من الاماكن المقفوله وماتقولوليش هتركبى طياره ازاى لانى اصلا ماعرفش
وفوبيا من الشوارع والاماكن الجديده
وكفايه عليكم كده عشان ما تكرهونيش اما فكرتى فجت ازاى
انا اصلا دراستى جغرافيا لانى خريجه اداب جغرافيا درست فى الكليه انى العالم على شكل كره او قطع ناقص
والقطع الناقص او الكره مكان مقفول او شىء مقفول وبما انى عندى فوبيا اصلا من الاماكن المقفوله بقيت احس انى جوه الدنيا فى اى مكان حتى لو فى الشارع بتخنق واحس انى بموت وروحى بتطلع برضه ومحدش يقولى هتسافرى اازاى بلد كل شوارعها عنى غريبه لانى برضه ماعرفشى فبقيت اى مكان اروحه اخد بالى طلعت منين ودخلت منين وقد ايه بعيد عن بيتى عشان يعنى اعرف ارجع مكان الامان تانى ال هو بيتى قولولى انتم بقى اركب طياره تطير فى الجو لاعرف دخلت منين ولا خرجت منين ولا اى حاجه ده غير انها مقفوله يعنى عجب العجاب

يالغالية سمعتِ عن الحرية النفسية .. تقنية جدااااا مميزة أحسها خففت عني حاجات كثيرة من ضمنها فوبيا الأحلام .. طبقيها على جذر المشكلة عندك وصدقيني حتشوفي نتيجة مذهلة وقوليلي فلة ما قالت.

أنا حطيت الموضوع كامل بس مسحوا الروابط في المنتدى .. أدخلي اليوتيوب وأكتبي فوق تقنية الحرية النفسية وطبقيها .. قرآي عنها وعن نجاحاتها حاجة مذهلة

رجل ضد الهلع 31-12-2010 04:32 AM

مدام مروه انتى محتاجه دكتور نفسى صدقينى ولما تجين الكويت حعرفك على الدكتور بتاعى هو الى خلانى اخرج وارجع وانا مرتاح صدقينى خلى اتكالك على الله سبحانه

امل جديد 31-12-2010 04:33 AM

اوك يا فله هدور بس انا من نفس راى ابو عبدالله ماتدوريش على اعراض ولا امراض انا كنت بعمل كده لحد ما كنت قربت اتجن كده بنستعجل العذاب وبنزوده على نفسينا

امل جديد 31-12-2010 04:34 AM

ابو عبد الله انا اتعالجت قبل كده 6 شهور ويمكن اكتر قبل ماتجوز ومفيش اى نتيجه كله مسكنات وبس وكرهت الدكاتره النفسيين ومبقاش عندى ثقه فيهم بس عموما حطاك فى دماغى ولو ااحتجت لدكتور اكيد هقللك

رجل ضد الهلع 31-12-2010 04:35 AM

وانت من اهله يامحمد

امل جديد 31-12-2010 04:37 AM

انا عاوزه اقلكم على حاجه انا بخرج مش محبوسه فى البيت وانا كمان بشتغل مدرسه ابتدائى وبقاوح نفسى وبعاند مرضى على قد ماقدر وثقتى بربنا كبيره انا كنت فى بدايه المرض حابسه نفسى اانما دلوقتى لاء هو بس اتخلص من الفكره ال لزقت فى مخى دى وانا عارفه تلقائى هتخف معاها اعراض الفوبيا وابقى كده اتجاوزت مسافه كبيره م العلاج

رجل ضد الهلع 31-12-2010 04:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة امل جديد (المشاركة 574643)
ابو عبد الله انا اتعالجت قبل كده 6 شهور ويمكن اكتر قبل ماتجوز ومفيش اى نتيجه كله مسكنات وبس وكرهت الدكاتره النفسيين ومبقاش عندى ثقه فيهم بس عموما حطاك فى دماغى ولو ااحتجت لدكتور اكيد هقللك

انا عارف انك اتعالجتى قبل 6 شهور انتى قلتى ده قبل كده
وعلشان ده انا بقولك الدكتور بتاعى لانو مش بحيب الدواء وطلبت منو دوا وقالى لا تقدر من غير دواء
وانتى محتاجه دكتور سلوكى مش يديكى دواء وخلاص

فلة العمر 31-12-2010 04:40 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رجل ضد الهلع (المشاركة 574634)
اختى اخطر شى البحث بالنت على الامراض ديرى بالج ادورين على مرض او على شى من هالقبيل ديرى بالج وخرى ابعدى كل البعد عن البحث او حتى السؤال عن امراض

خلاص أكيد بإذن الله راح أترك البحث عن ماذا يسبب هذا ؟ وماذا يفعل ذاك ؟

وياااااارب أرفع عني وعنكم وأرزقنا السعادة والعافية يااااااااااااااااااااارب

رجل ضد الهلع 31-12-2010 04:42 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة امل جديد (المشاركة 574646)
انا عاوزه اقلكم على حاجه انا بخرج مش محبوسه فى البيت وانا كمان بشتغل مدرسه ابتدائى وبقاوح نفسى وبعاند مرضى على قد ماقدر وثقتى بربنا كبيره انا كنت فى بدايه المرض حابسه نفسى اانما دلوقتى لاء هو بس اتخلص من الفكره ال لزقت فى مخى دى وانا عارفه تلقائى هتخف معاها اعراض الفوبيا وابقى كده اتجاوزت مسافه كبيره م العلاج

ايواااااااااااا انتى جبتى التايها
الدواء مش بيشيل الفكره الى لزقت الدواء بينومها بس
علاجنا نشيل الافكار السوده دى وده الى حيعملو الدكتور فهمتى

امل جديد 31-12-2010 04:43 AM

فعلا انا محتاجه دكتور سلوكى ومحتاجه داعم نفسى وانا حاطه حبى لزوجى هو الداعم النفسى جوايا
وربى هو المستعان

رجل ضد الهلع 31-12-2010 04:45 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فلة العمر (المشاركة 574650)
خلاص أكيد بإذن الله راح أترك البحث عن ماذا يسبب هذا ؟ وماذا يفعل ذاك ؟

وياااااارب أرفع عني وعنكم وأرزقنا السعادة والعافية يااااااااااااااااااااارب

شااااااااطره جذى بترتاحين وهذا اول العلاج انا والله يا اختى ماتعبنى زياده وخلا المرض يطول الا البحث بالنت تعبت والله تعبت ومن تركت هالشى تحسنت كثيييييييير

امل جديد 31-12-2010 04:46 AM

طب وربنا انت مصرى خالص جبتى التايهه دى مش كويتى ابدا
انا بقى جننت جوزى تقريبا وصفلى الكويت على النت وكل مكان يكلمنى عنه اقله اوصف اخر ما زهق قالى هصورللك خريطه واسكتى جننتينى معاكى

رجل ضد الهلع 31-12-2010 04:47 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة امل جديد (المشاركة 574654)
فعلا انا محتاجه دكتور سلوكى ومحتاجه داعم نفسى وانا حاطه حبى لزوجى هو الداعم النفسى جوايا
وربى هو المستعان

الله يهنيكم يارب ويوفقكم ان شاء الله ده دافع قوى الحب يلغى كل الافكار السوده وان شاء الله حتمبسطى فالكويت ولما ترجعين مصر حتقولى عايزه ارجع الكويت :))))

امل جديد 31-12-2010 04:47 AM

تعرفوا انا من يوم ما النت دخل مصر وانا بدور على الامراض لما جالى هوس مكنتش بعمل حاجه غير انى ادور على الامراض ريحى دماغك فله فعلا ده سلوك غلط واى حاجه كنت احس بيها اجرى اعمل سيرش على جوجل
على فكره جوجل الله يخربيته ال اخترع جوجل

فلة العمر 31-12-2010 04:48 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة امل جديد (المشاركة 574654)
وربى هو المستعان

غاليتي صدقيني جربي الحرية النفسية على جذر مشكلتك وماااارح تندمي

أنا بداية أعملها لمشكلتي الأخيرة بس شكلتي أني كسولة ومو مرتبة وقتي فتلقيني أعجز أسوي الشي حتى لو فيه صالحي .. بس قاعدة أدعي ربنا يوفقني أستمر ويااااارب يسعدني ويسعدكم ويرفع عننا ونصير بأتم صحة وسعادة يااااااااااااااااااارب

رجل ضد الهلع 31-12-2010 04:50 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة امل جديد (المشاركة 574656)
طب وربنا انت مصرى خالص جبتى التايهه دى مش كويتى ابدا
انا بقى جننت جوزى تقريبا وصفلى الكويت على النت وكل مكان يكلمنى عنه اقله اوصف اخر ما زهق قالى هصورللك خريطه واسكتى جننتينى معاكى

المرينا والكوت والافنيوز والفنار والخليج العربى والسالميه وشرق
والمباركيه دى زى الحسين عندكم
واماكن كتييييييييييييييييييير مش حتلحقى بس هو جوزك ساكن فين

امل جديد 31-12-2010 04:50 AM

طيب فله انا هعمل سيرش على جوجل بس لو ماعرفتش هستنى منك ندخل بكره تفهمينى اعملها ازاى بشكل اوضح

امل جديد 31-12-2010 04:51 AM

جوزى ساكن فى الفروانيه اما السكن ال جابهولى فهيكون فى ابرق خيطان

رجل ضد الهلع 31-12-2010 04:51 AM

اللهم امين اختى فله
صح مدام مره البحث جننا والله العظيم بس الحمدالله على كل حال انا اشك ان احنا اكثر ناس خبره بالامراض ههههههههههههه من كثر البحث

فلة العمر 31-12-2010 04:52 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة امل جديد (المشاركة 574658)
تعرفوا انا من يوم ما النت دخل مصر وانا بدور على الامراض لما جالى هوس مكنتش بعمل حاجه غير انى ادور على الامراض ريحى دماغك فله فعلا ده سلوك غلط واى حاجه كنت احس بيها اجرى اعمل سيرش على جوجل
على فكره جوجل الله يخربيته ال اخترع جوجل

والله معاكي حق يالغالية .. أنا مشكلتي بدأت من صدمة موت فنانة كنت حضرت لها فرح قبل موتها بـ20 يوم ومن يومها ألت وأعجن في الموضوع رحت على قوقل أسأل عن الموت وما بعد الموت إلين لصقت الموضوع في رأسي .. يعني لو مو قوقل كان عدت الصدمة بسلام بس قوقل دبس الصة براسي وتحولت وساوس .. كانت ماما تقولي بلاش قوقل ولا أسمع الكلمة إلين أخذتها على راسي .. بس الواحد ما يقول غير قدر الله وماشاء فعل وزي ما جات لازم تروح بإذن الواحد الأحد

رجل ضد الهلع 31-12-2010 04:53 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة امل جديد (المشاركة 574662)
جوزى ساكن فى الفروانيه اما السكن ال جابهولى فهيكون فى ابرق خيطان

كويسه ابرق خيطان
بيت الهنا يارب

امل جديد 31-12-2010 04:53 AM

فعلا بقى عندى خبره بكل الامراض دول 13 سنه يعنى لو كنت دخلت طب كان زمانى اتخرجت من زمان
واكيد كنت هتخصص نفسى مهو باب النجار مخلع

فلة العمر 31-12-2010 04:54 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة امل جديد (المشاركة 574661)
طيب فله انا هعمل سيرش على جوجل بس لو ماعرفتش هستنى منك ندخل بكره تفهمينى اعملها ازاى بشكل اوضح

عيوني لكِ يالغالية ..

من ققل اقرآي عنها وعن قصص النجاحات

بس لتطبيقها .. الدكتور حاطط المقطع في اليوتيوب

أبدأي فيها وإذا ماعرفتي قوليلي .. وعيوني لكِ

رجل ضد الهلع 31-12-2010 04:54 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فلة العمر (المشاركة 574664)
والله معاكي حق يالغالية .. أنا مشكلتي بدأت من صدمة موت فنانة كنت حضرت لها فرح قبل موتها بـ20 يوم ومن يومها ألت وأعجن في الموضوع رحت على قوقل أسأل عن الموت وما بعد الموت إلين لصقت الموضوع في رأسي .. يعني لو مو قوقل كان عدت الصدمة بسلام بس قوقل دبس الصة براسي وتحولت وساوس .. كانت ماما تقولي بلاش قوقل ولا أسمع الكلمة إلين أخذتها على راسي .. بس الواحد ما يقول غير قدر الله وماشاء فعل وزي ما جات لازم تروح بإذن الواحد الأحد

ايواااااااااااا انتى جبتى من الاخر
زى ماجت زى ماحتروووووووووح احلى شى قلتيه

امل جديد 31-12-2010 04:56 AM

يا فله كله الا الموت تدورى عليه على جوجل ازاى
والله احنا بنزود عذابنا بايدينا

رجل ضد الهلع 31-12-2010 04:57 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة امل جديد (المشاركة 574666)
فعلا بقى عندى خبره بكل الامراض دول 13 سنه يعنى لو كنت دخلت طب كان زمانى اتخرجت من زمان

ده مش مخلع ده متنيل بنيله
كلو على الله سبحانه بس لوما جوجل ماكنا دخلنا هالمنتدى بلاش افترى بأه

امل جديد 31-12-2010 04:57 AM

تسلم عيونك يا قمر قوليلى انتى منين يارب تطلعى من الكويت

فلة العمر 31-12-2010 04:57 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة امل جديد (المشاركة 574666)

أصلاً صرنا أخصائين نفسانيين وأطباء في كل تخصص .. أنا عندي صحبتي تدرس طب .. تقول ماما المفروض دحين أنتِ تذاكريلها .. ههههههههههههه

الله يعين بس

فلة العمر 31-12-2010 04:58 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة امل جديد (المشاركة 574673)
تسلم عيونك يا قمر قوليلى انتى منين يارب تطلعى من الكويت

خايفة أقولك وتبطلي تكلمني ولا تحبني .. أنا عايشة في السعودية .. بس من ...........

امليء الفراغ :24hu8:

امل جديد 31-12-2010 04:59 AM

مهو يعنى يبقى عمل فينا حاجه عدله جته الهم اخر حاجه كنت بعمل عليها سيرش من شويه طيران الجزيره عشان انا هسافر عليه بتفرج ع شكل الطياره من جوه اول مره بحياتى يا ناس اركب طياره انا ال بخاف من الاسانسير اركبها ازاى دى بس

امل جديد 31-12-2010 04:59 AM

املاء ايه من اسرائيل يعنى

فلة العمر 31-12-2010 05:00 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة امل جديد (المشاركة 574670)
يا فله كله الا الموت تدورى عليه على جوجل ازاى
والله احنا بنزود عذابنا بايدينا

شفتِ كيف ؟؟

الواحد اشترى المرض شرا .. بس كان مقدر ومكتوب .. الحمد لله على كل حال

ويارب فرجك القريب العاجل

شوق1 31-12-2010 05:00 AM

ياخواني واخواتي

كل واحد يدخل الموضوع هاذا ويقول نسبة الهلع لديه

http://www.nafsany.cc/vb/showthread.php?t=63369

رجل ضد الهلع 31-12-2010 05:01 AM

اى والله من اسرائيل مثلا

فلة العمر 31-12-2010 05:01 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة امل جديد (المشاركة 574677)
املاء ايه من اسرائيل يعنى

لا أعوذ بالله ياستي .. بلاش من البلد دي دي فوبيا بحالها ^_^

أنا من الجزائر

امل جديد 31-12-2010 05:02 AM

شوق انا عن نفسى عارفه نسبته ده انا من مؤسسيه

فلة العمر 31-12-2010 05:02 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رجل ضد الهلع (المشاركة 574680)
اى والله من اسرائيل مثلا

الجزااااااااااااااااائر

شوق1 31-12-2010 05:02 AM

دقات حنك سوالف

فـــــــلة العمر من اي مدينه ؟؟؟؟

امل جديد 31-12-2010 05:03 AM

هههههههههههههههههههههههههه
لا يا ستى على راسى والله هو يعنى عشان ماتش كوره هنكون اعداء يا شيخ ال بينا هلع اكبر من كده بكتيررررررررررررررررررررررررررررررررر

رجل ضد الهلع 31-12-2010 05:03 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة فلة العمر (المشاركة 574681)
لا أعوذ بالله ياستي .. بلاش من البلد دي دي فوبيا بحالها ^_^

أنا من الجزائر

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ هو فيه مشاكل بين مصر والجزائر ؟؟؟
ما اعتقد فيها شى بلد المليون شهيد هذى

الساعة الآن 06:59 AM