نفساني

نفساني (https://www.nafsany.cc/vb/index.php)
-   ملتقى أصحاب نوبات الهلع (https://www.nafsany.cc/vb/forumdisplay.php?f=58)
-   -   يوميات أصحاب الهلع (https://www.nafsany.cc/vb/showthread.php?t=61271)

(امير الصمت) 04-01-2011 12:46 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رجل ضد الهلع (المشاركة 576988)
صح هو ده يامحمد
واحس كانه جسمى مهدود مافينى حيييييييل

عادي دة من التوتر تقدر تقول عرض جديد من اعراض النوبة انت لسة شوفت حاجة هههههههه دة انا شوفت البدع ههههه

رجل ضد الهلع 04-01-2011 12:52 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة افرجها يارب (المشاركة 576990)
عادي دة من التوتر تقدر تقول عرض جديد من اعراض النوبة انت لسة شوفت حاجة هههههههه دة انا شوفت البدع ههههه

والله يامحمد انا من زمان ماجتنى نوبه بهالقوه
الحمدالله على كل حال
بوهلع والله الفلم طلع تافهه الصراحه شكله اهو الى خله النوبه تجى :)
قاعد اشوف التلفزيون الحين ويطلع واحد ويقول بالصدفه قل لن يصيبنا الا ماكتب الله لنا
كانه يقولها لى سبحان الله

ابو هلع 04-01-2011 12:57 AM

الله يعينك والله بس انت حمدلله تعرف كيف تتصرف مع نوبات الهلع اهم شي لا تعطلك عن مهامك اليوميه ونشاطك

(امير الصمت) 04-01-2011 12:58 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رجل ضد الهلع (المشاركة 576993)
والله يامحمد انا من زمان ماجتنى نوبه بهالقوه
الحمدالله على كل حال
بوهلع والله الفلم طلع تافهه الصراحه شكله اهو الى خله النوبه تجى :)
قاعد اشوف التلفزيون الحين ويطلع واحد ويقول بالصدفه قل لن يصيبنا الا ماكتب الله لنا
كانه يقولها لى سبحان الله

ان شاء الله ما تنعاد وانا ان خفيت وساعدني الدوا انت لازم تلجأ لدوا لان والله النوبات هذة تذبح البني ادم وتضيع سنين عمرة في الهم ولازم الواحد يلجأ لكل السبل المتاحة

رجل ضد الهلع 04-01-2011 01:01 AM

لا الحمدالله انا من زمان ماجتنى نوبه الحمدالله ومسيطر عليها باذن الله
محمد انا مو مثلك انا اطلع واروح واجى وامارس مهامى كلها ولله الحمد ومايحتاج علاج علشان نوبه جتنى
انا من زمان ماجتنى نوبه ومو معقوله علشان نوبه اخذ دوا انا لما كانت تفتك فينى يوميا ما اخذت تبينى الحين اخذ حرام ليش ادخل بدوامه الدوا وانا قادر باذن الله اتعامل معاها

(امير الصمت) 04-01-2011 01:07 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رجل ضد الهلع (المشاركة 576999)
لا الحمدالله انا من زمان ماجتنى نوبه الحمدالله ومسيطر عليها باذن الله
محمد انا مو مثلك انا اطلع واروح واجى وامارس مهامى كلها ولله الحمد ومايحتاج علاج علشان نوبه جتنى
انا من زمان ماجتنى نوبه ومو معقوله علشان نوبه اخذ دوا انا لما كانت تفتك فينى يوميا ما اخذت تبينى الحين اخذ حرام ليش ادخل بدوامه الدوا وانا قادر باذن الله اتعامل معاها

علي العموم انا اتمنالك كل خير وامني انك تصحي الصبح تلاقي نفسك من غير هلع ولا اي مرض تاني وتكون في اتم الصحة والله علي ما اقول شهيد واتمني لكل الناس الخير والله بس انا ما بحبش حد يتالم امامي خصوصا بألم انا حاسس به واقعد ساكت

رجل ضد الهلع 04-01-2011 01:16 AM

حبيبى محمد انت عايزلك كورس فى فن التعامل مع شخص فيه حاله هلع هههههههه
لو حد جالو هلع وبيكلمك لازم تهديه ومتديلوش حلول تخضوووو يعنى لازم تاخذ دواااا ولا لازم تروح لطبيب ولا مش عارف ايه لا انت تخليه ريلاكس خالص وتحسسو بالامان وانا عارف انك تتمنالى الخير ولكل الاعضاء يامحمد والله

رجل ضد الهلع 04-01-2011 01:17 AM

بوهلع انت حلمان فينى ؟؟؟؟

رجل ضد الهلع 04-01-2011 01:31 AM

شفيكم سكتوووووو

(امير الصمت) 04-01-2011 01:32 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رجل ضد الهلع (المشاركة 577009)
حبيبى محمد انت عايزلك كورس فى فن التعامل مع شخص فيه حاله هلع هههههههه
لو حد جالو هلع وبيكلمك لازم تهديه ومتديلوش حلول تخضوووو يعنى لازم تاخذ دواااا ولا لازم تروح لطبيب ولا مش عارف ايه لا انت تخليه ريلاكس خالص وتحسسو بالامان وانا عارف انك تتمنالى الخير ولكل الاعضاء يامحمد والله

هو الدوا حاجة تخض الرسول قال تداو لكن طالما انت قادر علي الحل بدون دوا ان شاء الله تخف من غيرة بس انا عايز اقولك انت ماكملتش سنة بالهلع انا في هذة الفترة والله كنت مثلك جاني نوبات مستمرة وراحت سنة كاملة ورجعت كل شهر او شهريين مرة وكنت اخرج واروح واجي كنت اسافر سوريا عند عمتي عادي لوحدي حتي حدث الحدث الاليم وساعتها بدأت اتحرك وذهبت لطبيب نفسي عالجني سلوكي ولانفع شهرين وادالي سيروكسات ورميتة والله انا كل املي ان لااريد لاقدر الله ان اراك مثلي والله ازعل واحزن ويضيق صدري زيادة

رجل ضد الهلع 04-01-2011 01:35 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة افرجها يارب (المشاركة 577014)
هو الدوا حاجة تخض الرسول قال تداو لكن طالما انت قادر علي الحل بدون دوا ان شاء الله تخف من غيرة بس انا عايز اقولك انت ماكملتش سنة بالهلع انا في هذة الفترة والله كنت مثلك جاني نوبات مستمرة وراحت سنة كاملة ورجعت كل شهر او شهريين مرة وكنت اخرج واروح واجي كنت اسافر سوريا عند عمتي عادي لوحدي حتي حدث الحدث الاليم وساعتها بدأت اتحرك وذهبت لطبيب نفسي عالجني سلوكي ولانفع شهرين وادالي سيروكسات ورميتة والله انا كل املي ان لااريد لاقدر الله ان اراك مثلي والله ازعل واحزن ويضيق صدري زيادة

هههههههههههههههههههههههههه والله انت مشكله يامحمد لسه بقولك متخضش الى فيه هلع تقولى انا كنت زيك وسائت حالتى وتدهورت صلى على النبى يامحمد

(امير الصمت) 04-01-2011 01:41 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رجل ضد الهلع (المشاركة 577015)
هههههههههههههههههههههههههه والله انت مشكله يامحمد لسه بقولك متخضش الى فيه هلع تقولى انا كنت زيك وسائت حالتى وتدهورت صلى على النبى يامحمد

ههههههههههههه ان شاء الله مافيش خض ولا حاجة في حاجة انا وانا زيك كنت جاهل بالامور اما انت الان عالم والعالم مش زي الجاهل

رجل ضد الهلع 04-01-2011 01:45 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة افرجها يارب (المشاركة 577017)
ههههههههههههه ان شاء الله مافيش خض ولا حاجة في حاجة انا وانا زيك كنت جاهل بالامور اما انت الان عالم والعالم مش زي الجاهل

عالم ايه بس العالم ربنا
شوف يامحمد انا الى نفعنى بعد ربنا ان انا بعرف الدكتور النفسى من قبل لايجينى اى اعراض ولا هلع ولا اى حاجه والدكتور كان عارف عنى كل حاجه ولما جانى الهلع الدكتور كان عارف عنى كل حاجه فمبدأش معايا من الصفر لا هو عارف انا ايه وليه حصل وكل حاجه
انا يامحمد دلوقتى ناقصنى انى ارجع اشتغل زى الاول واوقف الشركه بتاعتى على رجلها وارجع زى زمان صفقات ومناقصات وشغل ده الى ناقصنى دلوقتى لانه الفراغ قاتلنى يامحمد ده هو السبب الرئيسى للهلع معايا نقص وقلب على هيئة هلع

(امير الصمت) 04-01-2011 01:49 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رجل ضد الهلع (المشاركة 577019)
عالم ايه بس العالم ربنا
شوف يامحمد انا الى نفعنى بعد ربنا ان انا بعرف الدكتور النفسى من قبل لايجينى اى اعراض ولا هلع ولا اى حاجه والدكتور كان عارف عنى كل حاجه ولما جانى الهلع الدكتور كان عارف عنى كل حاجه فمبدأش معايا من الصفر لا هو عارف انا ايه وليه حصل وكل حاجه
انا يامحمد دلوقتى ناقصنى انى ارجع اشتغل زى الاول واوقف الشركه بتاعتى على رجلها وارجع زى زمان صفقات ومناقصات وشغل ده الى ناقصنى دلوقتى لانه الفراغ قاتلنى يامحمد ده هو السبب الرئيسى للهلع معايا نقص وقلب على هيئة هلع

وانت ايه اللي مخليك فاضي ليه مش بترجع تاني لشغلك ليه سايب نفسك للوهم

رجل ضد الهلع 04-01-2011 01:50 AM

منا شغال اهو بحاول وربنا كريم

(امير الصمت) 04-01-2011 01:54 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رجل ضد الهلع (المشاركة 577021)
منا شغال اهو بحاول وربنا كريم

ياعم انت حيرتني معاك شغال وازاي الفراغ بيقتلك هههههه يمكن شغال نص نص هههههه

رجل ضد الهلع 04-01-2011 01:56 AM

لا انت مش فاهم قصدى شغال على انى اوقف الشركه على رجليها بحاول اجيب شغل واظبط امورى فالشركه الحكايه مش انى اروح اقعد فالمكتب بتاعى وبس لا شركه ومكتب وكل حاجه بس من غير شغل ايه الفايده كده اعتبر مش بشتغل يامحمدفهمت

مزاجية 04-01-2011 02:00 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ابو هلع (المشاركة 576980)
لا تكفين شنو شهر حاولي تبتعدين عنه انا الحمدلله عندي ولا اخذت منه حتى بنوبات الهلع ما اخذ منه والحين وضعي تمام ونومي تمام
بس غريبه ليه رفعتي الجرعه 60 من البروزاك؟؟

الدكتور قالي زودي الجرعه يوم شافني مازلت اعاني من نوبات بس الحمدالله من زودتها وانا احس بفرق

(امير الصمت) 04-01-2011 02:02 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رجل ضد الهلع (المشاركة 577024)
لا انت مش فاهم قصدى شغال على انى اوقف الشركه على رجليها بحاول اجيب شغل واظبط امورى فالشركه الحكايه مش انى اروح اقعد فالمكتب بتاعى وبس لا شركه ومكتب وكل حاجه بس من غير شغل ايه الفايده كده اعتبر مش بشتغل يامحمدفهمت

امممممممم ايوة كدا فهمت انت لسة في مرحلة انك تجيب شغل للشركة هي الشركة تخصصها ايه

رجل ضد الهلع 04-01-2011 02:06 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة افرجها يارب (المشاركة 577026)
امممممممم ايوة كدا فهمت انت لسة في مرحلة انك تجيب شغل للشركة هي الشركة تخصصها ايه

انا كنت بشتغل زمان فالمقاولات بعدين غيرت النشاط الى صيانه ونظافه طرق
شفت عمال النظافه الى بينظفو الشوارع والى ينظفو المجمعات دول انا باخذذ المناقصات بتاعتهم وعمالى هم الى بيشتغلوووووو

(امير الصمت) 04-01-2011 02:10 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رجل ضد الهلع (المشاركة 577027)
انا كنت بشتغل زمان فالمقاولات بعدين غيرت النشاط الى صيانه ونظافه طرق
شفت عمال النظافه الى بينظفو الشوارع والى ينظفو المجمعات دول انا باخذذ المناقصات بتاعتهم وعمالى هم الى بيشتغلوووووو

اه والله حاجة جميلة ياعني انت اللي منضف البلد ههههه طيب ما تشد حيلك وتتفق مع كام رئيس حي وتاخد مناطق لحسابك يالا الهمة

رجل ضد الهلع 04-01-2011 02:13 AM

ههههههههههههههه ماكنش حد غلب لا احنا عندنا غيييير عندكو يامحمد الموضوع مش كده خالص كلها وسائط ومعارف غير الكويت عن مصر المور مختلفه اختلاف كلى بس ان شاء الله بحاول والله كريم محدش بياخد رزق حد

رجل ضد الهلع 04-01-2011 02:17 AM

قولى يامحمد لما جاتلك النوبه اليوم العصر حسيت فايه بالظبط

(امير الصمت) 04-01-2011 02:18 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رجل ضد الهلع (المشاركة 577029)
ههههههههههههههه ماكنش حد غلب لا احنا عندنا غيييير عندكو يامحمد الموضوع مش كده خالص كلها وسائط ومعارف غير الكويت عن مصر المور مختلفه اختلاف كلى بس ان شاء الله بحاول والله كريم محدش بياخد رزق حد

هههههه شكلي وحششششششششش المهم انا عارف انت علشان تاخد شركة او مكان تنضفة لازم يكون صاحبة انت مظبطة علشان ميديش لغيرك انا فاهم علي العموم الكويت انضف من مصر هههههههه

رجل ضد الهلع 04-01-2011 02:21 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة افرجها يارب (المشاركة 577032)
هههههه شكلي وحششششششششش المهم انا عارف انت علشان تاخد شركة او مكان تنضفة لازم يكون صاحبة انت مظبطة علشان ميديش لغيرك انا فاهم علي العموم الكويت انضف من مصر هههههههه

الحمدالله انا راحت النوبه عدت على خير اللهم لك الحمد ارتحت الحين

(امير الصمت) 04-01-2011 02:22 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رجل ضد الهلع (المشاركة 577034)
الحمدالله انا راحت النوبه عدت على خير اللهم لك الحمد ارتحت الحين

الحمد الله تعيش وماتاخدش غيرها هههههههههه

رجل ضد الهلع 04-01-2011 02:24 AM

اللهم امين ولا المسلمين يارب
مقلتليش سالتك وماجوبتش شكلك مشفتش المشاركه السؤال حسيت فايه لما جاتلك النوبه العصر ايه الاعراض الى جاتلك بالتفصيل

(امير الصمت) 04-01-2011 02:29 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رجل ضد الهلع (المشاركة 577036)
اللهم امين ولا المسلمين يارب
مقلتليش سالتك وماجوبتش شكلك مشفتش المشاركه السؤال حسيت فايه لما جاتلك النوبه العصر ايه الاعراض الى جاتلك بالتفصيل

لا انا شوفتة بس اخوية كان قاعد جنبي انا ياسيدي رحت بعد ما كلمتك العصر وقلتلك اني خدت البريكانيل وهجمت علية الوساوس زي الطوفان وانا اصلي لاقيت نفسي اميل لقدام ولورا من غير ما اميل وضربات قلب تهد جبل وكنت هخرج من الصلاة بس عدت علي خير

رجل ضد الهلع 04-01-2011 02:30 AM

يالله الحمدالله انها عدت على خير

(امير الصمت) 04-01-2011 02:34 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رجل ضد الهلع (المشاركة 577039)
يالله الحمدالله انها عدت على خير

الحمد لله علي كل حال يارب اكسر الحاجز النفسي واصلي بدون خوف يارب

رجل ضد الهلع 04-01-2011 02:43 AM

من الناحيه دى اطمن يامحمد انت كسرت الحاجزفعلا بس فاضلك تتعود على الصلاة فقط وصدقنى باذن الله مش حيعدى شهر الا وانت بتصلى باول صف بالمسجد

(امير الصمت) 04-01-2011 02:48 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رجل ضد الهلع (المشاركة 577043)
من الناحيه دى اطمن يامحمد انت كسرت الحاجزفعلا بس فاضلك تتعود على الصلاة فقط وصدقنى باذن الله مش حيعدى شهر الا وانت بتصلى باول صف بالمسجد

فكرني كدا انت قولتلي ايه لما قولتلك اني بحس ان مشواري طويل

رجل ضد الهلع 04-01-2011 02:50 AM

مش فاكر قلتلك ايه
بس بتسال ليه ؟؟؟؟؟؟؟؟

(امير الصمت) 04-01-2011 02:56 AM

لان لسة حاسس ان مشواري طويل

رجل ضد الهلع 04-01-2011 03:01 AM

لا انا وقتها قلتلك ايه ؟؟

(امير الصمت) 04-01-2011 03:06 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رجل ضد الهلع (المشاركة 577049)
لا انا وقتها قلتلك ايه ؟؟

هههههههه انا عايزك تفكرني علي العموم ان شاء الله المشوار الطويل يكون بدأ بخطوة العلاج الدوائي ثم بعد كدا يجي السلوكي ادعيلي دلوقتي تصبح علي خير لان الدوا دة بيخلي الواحد طول اليوم يتاوب اههه

رجل ضد الهلع 04-01-2011 03:10 AM

وانت من اهل الخير

مزاجية 04-01-2011 03:12 AM

علام النوم عيا لايجيني

رجل ضد الهلع 04-01-2011 06:32 AM

اهداء الى بوناصرhttp://www.youtube.com/watch?v=XVgKSvQEmZg

اهداء الى محمد http://www.youtube.com/watch?v=5ykuR_ao9Zw

والى مو له الاهداء عن اللقافه

(امير الصمت) 04-01-2011 09:25 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رجل ضد الهلع (المشاركة 577079)
اهداء الى بوناصرhttp://www.youtube.com/watch?v=XVgKSvQEmZg

اهداء الى محمد http://www.youtube.com/watch?v=5ykuR_ao9Zw

والى مو له الاهداء عن اللقافه

هدية مقبولة ودي هديتي لاهل الكويت الغاليين كلهم
http://www.youtube.com/watch?v=kC3GMi0iwm0

الساعة الآن 05:52 AM