نفساني

نفساني (https://www.nafsany.cc/vb/index.php)
-   ملتقى أصحاب نوبات الهلع (https://www.nafsany.cc/vb/forumdisplay.php?f=58)
-   -   يوميات أصحاب الهلع (https://www.nafsany.cc/vb/showthread.php?t=61271)

رجل ضد الهلع 21-12-2010 12:37 AM

كيف حالك ان شاء الله اختى تفرق كثير

ملكة السكوت 21-12-2010 12:55 AM

السلام عليكم كيف الحال اخواني

رجل ضد الهلع 21-12-2010 01:00 AM

وعليكم السلام ورحمه الله وبركاته
اهى اختى ملكه كيف حالك احنا ولله الحمد قاعدين نقاوم

(امير الصمت) 21-12-2010 01:01 AM

اليوم قابلت صاحب قديم من العصر الذهبي وبصراحةمشفتوش يجي من سنتين لما شوفتة تعبت نفسيا وحزنت كتير خصوصا لما قالي انت فين ياعم مش باين خالص كل لما اسأل اخوك عنك يقولي قاعد في البيت انت مبتخرجش خالص من السجن دة وكأنة عايش معايا تعبت قوي وارتبكت ومبقتش عارف اقوله ايه والله لحظات صعبة

ملكة السكوت 21-12-2010 01:06 AM

ولا تشيل هم اخ كلنا بنتعرض على هالمواقف لكن بنتحمل ان شاء الله
و نتدرب على اصغر المواقف منشان نواجه المواقف لكبيرة

رجل ضد الهلع 21-12-2010 01:08 AM

انا مريت بمثل هالموقف وحزنت برضو كثييير كلنا بيحصلنا كده يامحمد وفتره وحتعدى
انا بقالى يومين الهلع هاجم على بشراسه بس بفضل الله متغلب عليه ومبهدلوووو خليتو يصوت مش عارف يخلينى انهزم وكلو بفضل الله

ملكة السكوت 21-12-2010 01:12 AM

مبروووك عليك اخي رجل ضد الهلع الله يقويك

رجل ضد الهلع 21-12-2010 01:13 AM

الله يبارك فيكى اختى ملكه والله العظيم حرب حرب مقاومه شرسه مع الهلع بس ماخليته يغلبنى استخدمت كل شى بحيث مايتمكن منى ولله الحمد غلبته بفضل الله

(امير الصمت) 21-12-2010 01:27 AM

ربنا يسهل اختي ملكة واخي ابوعبدالله فاكر لما قولتلي ياابو عبدالله اتحدي الهلع علي حكاية الكوبري لما قلتلي لما تحس ان الهلع هيجي امشي وارجع تاني وامشي وارجع تاني اليوم جربت الطريقة دي ومرمت ام الهلع ههههههههههههههه خليتة يلف حول نفسة

(امير الصمت) 21-12-2010 01:34 AM

ان من شهر كدا بقيت احس ان اهلي مش اسرتي اقاربي ابتدو يسخرو مني و يقللو من شخصيتي يعني مثلا خالي كان عندنا من امبارح وقعد يقولي انت مالك كدا يابني حابس نفسك مفيش مرة تغلط وتيجي البيت عندنا وكمان مرات خالي قعدت تمدح في ابنها اللي هو اصغر مني قدامي وعمالة تقول علية دة راجل وبيشتغل وبيصرف علي نفسة وكأنها عايزة تقول مش زيك قاعد جمب امك وفي حاجات وامثلة كتير بتحصلي من اقاربي بس مش عايز اوجع دماغكو حاسس اني بدأت اخسر حتي الاقارب والاهل

رجل ضد الهلع 21-12-2010 01:36 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة افرجها يارب (المشاركة 568344)
ربنا يسهل اختي ملكة واخي ابوعبدالله فاكر لما قولتلي ياابو عبدالله اتحدي الهلع علي حكاية الكوبري لما قلتلي لما تحس ان الهلع هيجي امشي وارجع تاني وامشي وارجع تاني اليوم جربت الطريقة دي ومرمت ام الهلع ههههههههههههههه خليتة يلف حول نفسة

ههههههههههههههههههههههههههههه
بجد يعنى نفعت الطريقه واستفدت كلمنى اكتر عنها

رجل ضد الهلع 21-12-2010 01:42 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة افرجها يارب (المشاركة 568347)
ان من شهر كدا بقيت احس ان اهلي مش اسرتي اقاربي ابتدو يسخرو مني و يقللو من شخصيتي يعني مثلا خالي كان عندنا من امبارح وقعد يقولي انت مالك كدا يابني حابس نفسك مفيش مرة تغلط وتيجي البيت عندنا وكمان مرات خالي قعدت تمدح في ابنها اللي هو اصغر مني قدامي وعمالة تقول علية دة راجل وبيشتغل وبيصرف علي نفسة وكأنها عايزة تقول مش زيك قاعد جمب امك وفي حاجات وامثلة كتير بتحصلي من اقاربي بس مش عايز اوجع دماغكو حاسس اني بدأت اخسر حتي الاقارب والاهل

محمد انت عايش فى نعمه والله لو الحكاه على كده كانت هانت انا لو احكيلك الى بيحصلنى اليومين دوووول اصعب عليك بس انا مش مستسلم يمكن خالتك بتقول كده مش بتغيضك لا يمكن علشان تخليك تتحرك وتخليك تغير خذ الموضوع من زاويه ثانيه يامحمد انت مشكلتك الاستسلام والخوف من التجربه جرب وحاول حتتعب اه بس حتتشافا يامحمد مش من اول مره حتتخلص من الهلع انا اليومين الى فاتو انا والهلع زى القط والفار دوخت ام الهلع خليتو يقول الله يخرب بيت الى يعمل فيها هلع ياشيخ
مش عارف يعمل معايا ايه افكار زى الزفت وخوف وبلاوى بس انا قاعدلووووو مش بخلى فكره فراسى على طول اتخلص منها ولو مقدرتش اعمل اى حاجه اشغل نفسى اخرج اخذ شور مش بديلو فرصه يستفرد فيا اليوم هجم عليه بشراسه عارف عملت ايه اخذت زوجتى ورحت سينما وانا فالسينما الهلع يطلعلى مع الممثلين بس وحياتك طنشتو وخليتو شئ تافه ولله الحمد وعدت على خير

(امير الصمت) 21-12-2010 01:43 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة رجل ضد الهلع (المشاركة 568348)
ههههههههههههههههههههههههههههه
بجد يعنى نفعت الطريقه واستفدت كلمنى اكتر عنها

يعني بس مش قوي لاني معملتش اللي انا عاوزة برضو اينعم روحت وجيت روحت وجيت لحد ما الناس قالت ايه العبيط دة ههههههههه بس حاسس اني انجزت بس احس انها تهرب من المواجهة

رجل ضد الهلع 21-12-2010 01:48 AM

اقتباس:

المشاركة الأصلية كتبت بواسطة افرجها يارب (المشاركة 568352)
يعني بس مش قوي لاني معملتش اللي انا عاوزة برضو اينعم روحت وجيت روحت وجيت لحد ما الناس قالت ايه العبيط دة ههههههههه بس حاسس اني انجزت بس احس انها تهرب من المواجهة

كويس كويس براااااااااافوووووو كده انت ماشى صح ومتغصبش على نفسك خليك كده انت المسيطر وطنش الناس يقولو الى يقولوه المهم انك تبقى كويس كرر القصه دى كتير
وبخصوص الصلاة فالمسجد لو لسه عندك خوووف روح صلى فالمسجد بس لما يبقى فاضى متصليش جماعه صلى لوحدك لما يكون المسجد فاضى علشان تكسر الخوف من المسجد فهمتنى وحتلاقى نفسك لوحدك عايز تروح تصلى جماعه وشويه شويه كل الخوف حيروح وحتلاقى نفسك رجعت احسن من الاول وليك عليه ياسيدى لو انتصرت على الهلع وبقيت كويس انا حشغلك فمكان كويس فمصر ومرتب كويس انا عندى معارف كتير فمصر وناس واصله هناك ويتمنو يخدمونى والوظيفه دى حتكون هديه النصر على الهلع ده وعد منى

(امير الصمت) 21-12-2010 01:50 AM

انت عارف يا بوعبدالله انا هصدمك والامر لله مشكلتي في الحياة حاجتين سببهم الهلع اول حاجة اني ضاحك علي اهلي ومفهمهم اني لسة في الجامعة وانا اصلا اتفصلت من سنة والتانية هي الجيش لان المفصول من الجامعة بيدخل الجيش من غير قرعة الحاجتين دول مأزمين حياتي وحاسس اني شايل جبل علي صدري اول حاجة امي مريضة بالقلب وكل حايتها هي التعليم واحتمال لوعرفت اني اتفصلت يحصلها حاجة لاقدر الله ناهيك عن شكلي امام اخوتي اما ابوية ميهمنيش هههههه لانه مش هيتأثر وتاني حاجة زي ما قولتلك لو قدمت ورقي للجيش هدخل من غير مناقشة شوف بقي واحد عندو هبع يدخل الجيش

الساعة الآن 04:38 AM