المسلم أخو المسلم لا يظلمه ولا يسلمه، من كان في حاجة أخيه كان الله في حاجته، ومن فرج عن مسلم كربة فرج الله عنه بها كربة من كرب يوم القيامة، ومن ستر مسلماً ستره الله يوم القيامة.

العودة   نفساني > عيادات نـفـسـاني > عيادة مشاكل الكبار

عيادة مشاكل الكبار كل ما يتعلق بالمشاكل النفسيه للكبار ، رهاب ، وسواس ، نوبات هلع ، فصام .... يقتصر الرد في العيادة على الأخصائيين المعتمدين للموقع .

سموبالله وادخلو وشخصو وردو

انا اخاف لما احد ينظر لى مجرد ان احد يحدق فينى ابدا اتوتر وتنشد اعصابى ويتشتت تفكيرى واحس برعب فى داخلى واتكلم كأن الانسان اللى قدامى بيذبحنى اوكانى مجرم مطلوب

قديم 21-03-2007, 02:37 AM   #1
الشاكى
عضو

الصورة الرمزية الشاكى
الشاكى غير متواجد حالياً

سموبالله وادخلو وشخصو وردو

انا اخاف لما احد ينظر لى مجرد ان احد يحدق فينى ابدا اتوتر وتنشد اعصابى ويتشتت تفكيرى واحس برعب فى داخلى واتكلم كأن الانسان اللى قدامى بيذبحنى اوكانى مجرم مطلوب اعدامة وخلاص اللى قدامى بيقبض على وينفذ حكم الاعدام فينى والفترة الحالية مع انى استخدم السيروكسات وخفف شوى من الخوف اللى فى داخلى الا انى احس انى بعدم رغبة فى الكلام حتى مع اهلى ودائمآ تفكيرى مشتت وما عندى تركيز والذاكرة صفر وما عاد احس بطعم للحياة انام بترزولاين واقوم واحس انى مانمت اتقلب على الفراش وانا مغمض عيونى واقوم ولا حسيت بطعم النوم لى اكثر من خمس شهور وانا عمرى مارحت للفراش وانا نعسان والا ابى انام واقوم من النوم وانا كسلان وخملان ولا ودى اروح مكان لكن اغصب نفسى واروح اداوم واقابل اخوياى فى العمل واحس انى اتكلم معهم بطريقة مملة لاانا قادر اعطيهم سالفة من عندى بس مجرد انى ارد عليهم فى اى سؤال مااعرف اشرح لهم اللى ابى اقوله لهم واحس انهم صاروا يملون ويتهربون منى حتى انا ما صرت اطيق نفسىو هالحاله ودايمآ فكرى مشتت وتركيزى عدام الى متى يارب
تكفون يالعارفين بعلتى اعطونى جواب مليت انا من حالتى وش تواليها

اما تزين الحال والا ادفنونى بالتـــــراب واكتبوا على قبرى ماسعد فيها

يالله عسى سود الليالى تحجز ذهــاب والرحلة اللى توديها مــا تنجيها

ارجوا من الاطباء ان يشرحو لى ماهى تشخيصاتهم لحالتى كما شرحتها وليس كما صرف لى من علاجات ذكرتها فى المشكلة لان العلاجات لم تنفع الاجزء بسيط من الحالة وهو الخوف حيث قللت من ردات فعلى ومن التوتر واتشتت الذى احس به اذا احد نظر الى ولكن تشتت فكرى وعدم تركيزى اذا كنت لوحدى وانخفاض نسبة الفهم لم تعالخها هذه الادويةلذا هل هناك علاجات افضل وما هو التشخيص الدقيق لحالتى وشكرآ لمن رد على فى هذه المشاركه وتقبلوا وافر تحياتى
المصدر: نفساني