المسلم أخو المسلم لا يظلمه ولا يسلمه، من كان في حاجة أخيه كان الله في حاجته، ومن فرج عن مسلم كربة فرج الله عنه بها كربة من كرب يوم القيامة، ومن ستر مسلماً ستره الله يوم القيامة.

العودة   نفساني > ملتقيات التجارب الشخصية والأبحاث > ملتقى أصحاب نوبات الهلع

ملتقى أصحاب نوبات الهلع ملتقى جميع الإخوه الذين يعانون من نوبات الهلع ، وتجاربهم بهذا الخصوص

قديم 07-07-2011, 02:28 AM   #31
يارب خير
عضـو مُـبـدع

الصورة الرمزية يارب خير
يارب خير غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة ميراك مشاهدة المشاركة
اختي رب خير ماجربتش الرقيه الشرعيه الحمد لله بفضلها انا تحسنت من وسواس المرض و الجنون

.
لا اخى ماجربتهاش مع انى فكرت فى موضوع انى محسوده بالاخص ان قبل مااتعب كنت طبيعيه جدا بس كان عندى حاجات ببدء فيها كانت مصدر حسد من الاخرين وكانت العين عليا بس بصراحه اخى انا عندى مشكله كبيره وهى ان اهلى مش مهتمين فى موضوعى وشايفين انه دلع وعلى طول ماما بتزعق لو جبت سيرة الموضوع ومحدش حابب يسمعنى ابدا وبيقولو انى تافهه وافكارى ديا هبل وده طبعا مزود عليا وضعى اكتر

قديم 07-07-2011, 12:23 PM   #32
أمل الروح
المدير العام للموقع
روح نفساني

الصورة الرمزية أمل الروح
أمل الروح متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يارب خير مشاهدة المشاركة
اختى اهلا بك وبالفعل انتى معاك كل الحق ان هناك من هو اصعب مننا وان اغلبنا جاءنا المرض دون سابق انذار لكن بصراحه انا فعلا تعبت كل مايعدى حدث او يوم الاقى نفسى بسترسل فى الافكار واحدد حدث او يوم جديد لدرجه انى تعبت واعصابى انهارت وكفاية اليوم بجد كان يوم صعب ولسه بستنى تمر اخر ساعه فى اليوم ولله الافكار تعبتنى والاحلام كمان ونفسى ارجع طبيعيه انا الحمدلله حياتى كانت جميله جدا ومش عارفه ايه السبب فى الافكار ديا بس الحمدلله ع كل شئ ربنا يشفينا جميعا اختى
نفس احساسي بالضبط

لكن احاول اتغلب عليه بالتقرب الى الله بالدعاء و بالتفاؤل بالخير و حسن الضن بالله

و ان شاء الله الله يبارك لنا في عمرنا على طاعته و حسن عبادته و يشفينا من هذا الوهم

انتي تستخدمي الرقية الشرعية و الا لا

قديم 08-07-2011, 03:37 AM   #33
يارب خير
عضـو مُـبـدع

الصورة الرمزية يارب خير
يارب خير غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة امل موجود مشاهدة المشاركة
نفس احساسي بالضبط

لكن احاول اتغلب عليه بالتقرب الى الله بالدعاء و بالتفاؤل بالخير و حسن الضن بالله

و ان شاء الله الله يبارك لنا في عمرنا على طاعته و حسن عبادته و يشفينا من هذا الوهم

انتي تستخدمي الرقية الشرعية و الا لا
اللهم امين اختى ونشفى كلنا بصراحه لا ماستخدمتش الرقية الشرعية لانى حاولت اقنع اهلى قلولى انى بفتح ابواب كتير على نفسى بين دكاتره وشيوخ وغيره وهم بصراحه شايفين ان وضعى تافهه وانى انا الى حاطه نفسى فى الافكار ديا وبصراحه انا ماعنديش غير ربنا بيساندنى وواقف معايا وبدعيه انه يقضى على الوسواس بحق قدرته يارب

قديم 08-07-2011, 01:36 PM   #34
المشتاق الى الجنة
عضو مجلس اداره سابق

الصورة الرمزية المشتاق الى الجنة
المشتاق الى الجنة غير متواجد حالياً

اقتباس:
المشاركة الأصلية كتبت بواسطة يارب خير مشاهدة المشاركة
.
لا اخى ماجربتهاش مع انى فكرت فى موضوع انى محسوده بالاخص ان قبل مااتعب كنت طبيعيه جدا بس كان عندى حاجات ببدء فيها كانت مصدر حسد من الاخرين وكانت العين عليا بس بصراحه اخى انا عندى مشكله كبيره وهى ان اهلى مش مهتمين فى موضوعى وشايفين انه دلع وعلى طول ماما بتزعق لو جبت سيرة الموضوع ومحدش حابب يسمعنى ابدا وبيقولو انى تافهه وافكارى ديا هبل وده طبعا مزود عليا وضعى اكتر
زيك طبعا الاهل مش بيساعدوني خالص دا خلاني اخبي عليهم المرض لاني عارف حتعب جدا لو عرفو المهم حقلك تعملي اي عشان تتاكدي اني اللي عندك مرض روحي او نفسي مااشي

اهو رابط ملتقى حنين للامراض الروحيه المهم روحي الملتقى دوه و اكتبي انت تحسي اي بالظبط و ازاي تعبت يعني الظروف ماشي و ان شااء الله انا و حنين حنساعد بعد توفيق ربناا ماشي اختي

http://www.nafsany.cc/vb/showthread.php?t=66064&page=33