المسلم أخو المسلم لا يظلمه ولا يسلمه، من كان في حاجة أخيه كان الله في حاجته، ومن فرج عن مسلم كربة فرج الله عنه بها كربة من كرب يوم القيامة، ومن ستر مسلماً ستره الله يوم القيامة.

العودة   نفساني > الملتقيات العامة > ملتقى الفضفضة

ملتقى الفضفضة مساحة ليقول العضو كل ما يجول في خاطره ، فضفضات نفس .

قديم 14-11-2010, 03:15 PM   #91
اينار
المركز الثالث (عقد من ضياء)

الصورة الرمزية اينار
اينار غير متواجد حالياً

الدولهـ
Yemen
 الجنس ~
Female

ههههههههههههههههههههههههههه

والله كنت ح أقع من مكاني من كتر الضحك .. الله يخلي الحكووووومة والشعب كمااان

.

لو الوااحد يشتري ملاابس طول السنة .. لاازم لبس معين تكون كلمة " العيد " ملحقة بيه .. دي من ضرورياات الحيااة >>> الوااحد لاازم يعمل بحث في الموضوع ده .. أصل الموضوع بقى خطيييرر هههههه

.

بالنسبة للمشبك والحمص .. والله العظيم على الرغم من إني بموووت في الأتنين دول إلا إني باكلهم نادراا .. بكسل أشتريهم أنا كمان ده وأنا جوه طنطاا :biggrin:

بس لسه مؤخراا صديقتي من القاهره طلبت مني أشتريلها مشبك وأشترتلها وأشترتلي كماان كام قرص حلوووين .. عشت معاهم أحلى أياام .. آه والله

والله لو كان ينفع إني أجبلك معايا ماأقصر أبداا .. خاصه إني كل جمعه بكون في القاهره ..

وباالنسبة لبلطيم .. أنا زرتها قيل كده وقضيت فيه يوم حلووو كتير بجمعة الأصدقااء .. و في احتمال اروح على هنااك إن شاء الله في العيد .. عشان نتجمع تاني ..

قديم 14-11-2010, 03:36 PM   #92
خالد عباس
مراقب سابق

الصورة الرمزية خالد عباس
خالد عباس غير متواجد حالياً

والله كنت ح أقع من مكاني من كتر الضحك .. الله يخلي الحكووووومة والشعب كمااان

شعب ايه بقى ده احنا المفروض ربنا ياخدنا عشان الحكومه الغلبانه دي ما تتعبش من مطالب الشعب الممله

لو الوااحد يشتري ملاابس طول السنة .. لاازم لبس معين تكون كلمة " العيد " ملحقة بيه ..
على اساس ان كل واحد يحط يافطه على ظهره مكتوب عليه خاص بالعيد ممنوع اللمس عشان دي مش بجنيه و الا بتلاته انا جايبها سلف و شحاته
دي من ضرورياات الحيااة >>> الوااحد لاازم يعمل بحث في الموضوع ده .. أصل الموضوع بقى خطيييرر هههههه

و خاصة في ظل الظروف الاقتصادي اللي بتعاني منها كل دول العالم الا احنا الحمد لله يا رب الحمد لله
الحكومه قالت اننا تجاوزناها الحمد لله

بالنسبة للمشبك والحمص .. والله العظيم على الرغم من إني بموووت في الأتنين دول إلا إني باكلهم نادراا .. بكسل أشتريهم أنا كمان ده وأنا جوه طنطاا :biggrin:

بس لسه مؤخراا صديقتي من القاهره طلبت مني أشتريلها مشبك وأشترتلها وأشترتلي كماان كام قرص حلوووين .. عشت معاهم أحلى أياام .. آه والله

والله لو كان ينفع إني أجبلك معايا ماأقصر أبداا .. خاصه إني كل جمعه بكون في القاهره ..
اتاري القاهره بتبقى منورة كل يوم جمعه و الناس في الشوارع و انا مستغرب جدا الناس دي كلها بره بيوتها ليه اتاريهم خارجين يستقبلوكي

وباالنسبة لبلطيم .. أنا زرتها قيل كده وقضيت فيه يوم حلووو كتير بجمعة الأصدقااء .. و في احتمال اروح على هنااك إن شاء الله في العيد .. عشان نتجمع تاني ..
يا بختك يا عم انا بروح بلطيم و على البحر كمان في نهاية الشاطئ ناحية اليمين تلاقي مبنى تحت الانشاء مصيف ضباط الصف تبع الجيش باعمل هناك التكييف المركزي
والبحر امامي بس و لا بلاقي وقت حتى اني اروح الكام متر دول عشان اقعد على البحر ولو لثواني
انا عن نفسي بما اني من سكان مدينة نصر بانزل اصيف في عباس العقاد
و لو عرفت اخطف كل سنة يومين في اي مكان شرم او مرسى مطروح يبقى نعمة و فضل
و يجعله عامر
شكلي صدعتك كتير بس اعمل ايه بقى اخر يوم شغل و الدنيا نامت خلاص

قديم 14-11-2010, 05:59 PM   #93
اينار
المركز الثالث (عقد من ضياء)

الصورة الرمزية اينار
اينار غير متواجد حالياً

الدولهـ
Yemen
 الجنس ~
Female

هههههههههههههه .. والله لو الصدااع بالشكل ده .. كان أهلاا وسهلاا بيه في أي وقت في دماغي

تعيش الحكووومة بالتجاوزاات التي تصنعها .. تعيش تعيش

وبلاااش كلاام كتيييير لحسن على رأي صحبتي " ح نلاقي الأمن السياسي نازل بالباراشوتاات علينا "

" على اساس ان كل واحد يحط يافطه على ظهره مكتوب عليه خاص بالعيد ممنوع اللمس عشان دي مش بجنيه و الا بتلاته انا جايبها سلف و شحاته "

ههههههههههههه ... وبكده يكمل العيد ويبقى سعيد بجد .. ياارب اوعدنا بياافطة زي دي

" اتاري القاهره بتبقى منورة كل يوم جمعه و الناس في الشوارع و انا مستغرب جدا الناس دي كلها بره بيوتها ليه اتاريهم خارجين يستقبلوكي "

وأتاااري النااس كلهااا بتهجم عليا بشكل غريب .. وأنا ولا فاااهمة حاااجه .. كل إللي بعمله اهش في الناس وأقول " طريق لو سمحت .. الطريق يابني .. طريق ياأستااذ .. شويه على جنيب يامووداام .... " إخص عليااا طلعت وحشه صحيح

" يا بختك يا عم انا بروح بلطيم و على البحر كمان في نهاية الشاطئ ناحية اليمين تلاقي مبنى تحت الانشاء مصيف ضباط الصف تبع الجيش باعمل هناك التكييف المركزي "

لو السلطاات العليااا " ماما يعني " مش ح تعاارض على سفري لبلطيم في العيد .. إن شااء الله أتذكر وأرووح ناحية اليمين وأشووف المبنى نقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلةنقرتين لعرض الصورة في صفحة مستقلة

" والبحر امامي بس و لا بلاقي وقت حتى اني اروح الكام متر دول عشان اقعد على البحر ولو لثواني "
تشبه حالتي مع المشبك والحمص إللي باشفوفهم قدامي ديماا ومش بشتريهم :biggrin:

" انا عن نفسي بما اني من سكان مدينة نصر بانزل اصيف في عباس العقاد "
ومااااالو عباااس العقااد .. حلووو برضوو .. يعني هو لاازم بحر .. وبعدين مش كفايه إن معرض الكتااب بيكون جنبكم .. ومش محتااج موااصلااات وتعب لحد ماتوصله .. أصل دي بحد ذااتها تصييفه :biggrin:

"و لو عرفت اخطف كل سنة يومين في اي مكان شرم او مرسى مطروح يبقى نعمة و فضل و يجعله عامر "
أنا كنت فاكره إن عيلتي الوحيده إللي بتصيف يومين .. وكنت بحس بالقهر والظلم .. بس دلوقتي عرفت إن في ناس بيشاركوونا المأسااه دي ههههههههه

بس غالباا بجد بيكونوا يومين يشيلوا وينهوا كل الضغوط إللي الواحد كان عايش فيها

.
.

ياللا .. أوصيك في العيد ده .. توصل سلاامي الخاص للخرووف إللي ناوي تدبحه .. عشان يحس إن الدنيا لسه فيها خير قبل الوداع