المسلم أخو المسلم لا يظلمه ولا يسلمه، من كان في حاجة أخيه كان الله في حاجته، ومن فرج عن مسلم كربة فرج الله عنه بها كربة من كرب يوم القيامة، ومن ستر مسلماً ستره الله يوم القيامة.

العودة   نفساني > عيادات نـفـسـاني > عيادة مشاكل الكبار

عيادة مشاكل الكبار كل ما يتعلق بالمشاكل النفسيه للكبار ، رهاب ، وسواس ، نوبات هلع ، فصام .... يقتصر الرد في العيادة على الأخصائيين المعتمدين للموقع .

ارجوكم الحل

انا عندي احساس اني هموت يوم عيد ميلادي اللي هوا 26/10 اللي جاي وانا هكمل 26 سنه برضه فيه وخايف اني اموت اتعذب في القبر من اللي بسمعه وخايف اسيب

قديم 19-10-2012, 01:47 PM   #1
محمود جابر
عضو

الصورة الرمزية محمود جابر
محمود جابر غير متواجد حالياً

Icon1 ارجوكم الحل

انا عندي احساس اني هموت يوم عيد ميلادي اللي هوا 26/10 اللي جاي وانا هكمل 26 سنه برضه فيه وخايف اني اموت اتعذب في القبر من اللي بسمعه وخايف اسيب اخواتي وعائلتي وبقي عندي قلبي مقبوض علطول وضربات سريعه في القلب وبقول اشمعني انا اللي هموت دلوقتي انا لسه معملتش حاجه في دنيتي علشان اموت كدا بعد مالقيت شغل وهتجوز هموت يعني وبقي كل تفكيري في الموت وبتخيل وانا شايف الناس شايليني في الحسنيه وبتخيل كل مااكل اصحابي انهم بيبكوا عليا وكل ما اتوقع حاجه في زهني اغلبيتها بتحصل سواء في التلفزيون او اي حاجه تانيه فبقول خلاص هموت وبتذكر الناس الصغيره الل ماتت قدي كدا وكل حاجه في حياتي اكتئاب وعمال ادعي ربنا اني عايز اتجوز ومش عايز اموت ده بقي ايه وللعلم كل مااشوف ارقام او اجمع ارقام او حتي بعد مااخلص مكالمه في التليفون بلاقيها رقم 26 لغايه متعقدت خالص حتي جدي كان تعبان فتخيلت انه هيموت وبعديها امي وبعدين انا وحصل ان جدي اتوفي من كام يوم وخايف يحصل كدا مش عارف ااعمل ايه ارجو الحل ارجوكم تعبت وكل ما انظر للساعه لاري رقم اجمعه القيه رقم 26 واحيانا افتح التلفزيون علي القران او اسمع قران علي الكبيوتر القي ايه عن الموت مش عارف والله اعمل ايه ارجو الرد والحل

ونفسي ارتبط واخطب واتجوز بس خايف برضه اموت وبرضه بحس علشان انا مش بتعب ولا بيجيلي مرض اني هموت برضه واقول ربنا مش راضي يديني تعب علشان هموت وانا مش عايز ارجوك الحل ومع العلم بان قلبي جاله حاله خوف شديده ومنقبض علطول هل هذا انذار بالموت اني لما اكمل 26 سنه هموت ولا ايه وبعد كدا الرقم 26 بيتكرر قدامي علطووول يوميا والله مش عارف اعيش كل تفكيري وتخيلي في يوم26/10 اني متخيل نفسي ميت ومتشال في الكفن وخايف احسن اموت في اليوم ده ورقم 26 برضه بيظهري في كل حته اكيد مش صدفه صح انا خلاص معنديش اي امل اني هعيش وكل ما تتحققلي حاجه اقول خلاص اديني هموت في اليوم 26/10 اللي جاي هوا ده صحيح اني هموت خلاص وقلبي علطوول مقبوض وللعلم كل عيد ميلاد بيبقي مقبوض برضه وبرضه عن الموت بفكر
مع العلم ان رقم 26 بيظهر قدامي علطووووووووووول اتعقدت من الاخر لو في حل قولي حضرتك خلاص اتعقدت ومفيش حل عمال اتذكر اصحابي والتاس اللي اعرفهم اللي ماتوا وهما صغيرين وحتي كل مااصحي من النوم ابص في الساعه والقي رقم 26 وحتي في شعلي لو بصيت ع حاجه في التلفاز او اي شي القي ايه عن الموت ورقم 26 كده يبقي خلاص هموت ارجوكم الحل09`1`01`01
المصدر: نفساني

قديم 20-10-2012, 12:07 AM   #2
محمود جابر
عضو

حد يرد عليا

قديم 22-10-2012, 10:11 PM   #3
محمود جابر
عضو

؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟