المسلم أخو المسلم لا يظلمه ولا يسلمه، من كان في حاجة أخيه كان الله في حاجته، ومن فرج عن مسلم كربة فرج الله عنه بها كربة من كرب يوم القيامة، ومن ستر مسلماً ستره الله يوم القيامة.

العودة   نفساني > ملتقيات التجارب الشخصية والأبحاث > ملتقى أصحاب نوبات الهلع

ملتقى أصحاب نوبات الهلع ملتقى جميع الإخوه الذين يعانون من نوبات الهلع ، وتجاربهم بهذا الخصوص

هااااااااام جدااااااااا

لازم يعنى اكتب هاااااااام جدا عشان تدخلو تعلقو ههههههههههههه السلام عليكم الاول وحشتونى والله من امبارح للنهاردة :D بصو بقى من الاخر كدة انا ققعدت مع نفسى وعزمتها على واحد

قديم 29-10-2013, 07:17 PM   #1
مصطفى اسكندر
عضـو مُـبـدع

الصورة الرمزية مصطفى اسكندر
مصطفى اسكندر غير متواجد حالياً

Icon11 هااااااااام جدااااااااا

لازم يعنى اكتب هاااااااام جدا عشان تدخلو تعلقو ههههههههههههه السلام عليكم الاول وحشتونى والله من امبارح للنهاردة :D بصو بقى من الاخر كدة انا ققعدت مع نفسى وعزمتها على واحد عصير جوافة :D وخدت واديت مع نفسى فى الكلام وطلعت بحاجة كويسة اللى هى اية بقى ؟ مش عارف ههههههههههه شايفك يلى بتضحك ايوة انتا/ى حبيبى :* وشايفك يلى بتقول اية الظرف دى يا ابو دم تقيل o.O هجيبك على فكرة ومش هسيبك ههههههه المهم عايز اقولكم حاجة بسيطة اوووى ومش هطول عليكم وهتكلم بالبلدى كدة لانى ولاا بعرف اكتب مقالات ولاا الحاجات دى هتكلم معاكم بالبلدى كدة على قد ما انا قربت اخف بفضل الله على قد ما النوبات بتيجى وبتروح والوساوس بس بتحداها وبرحب بيها جداا ولما تلاقى ترحيب وتحدى واصرار بتخلع يعنى م الاخر بتختفى واحد هيقولى مش قادر اطنش والكلام دى هقولة لا يا ابو لسان طويل :D تقدر انا لما كانو بيقولى لى كدة كنت بقول زيك لكن لما زهقت طنشت وعملت اللى فى مزاجى انا لانها حياتى انا ومحبش حد يتحكم فيهااا دوس على الهلع برجلك واقوله طظ فيك اختلال الانية اتحداها مرة على مرة هتختفى خالص اتحدى نفسك ومتقولش صعب قول هقدر وقول لعقلك انا كل مرة تجيلى الحالة ومش بيحصلى حاجة هفضل لامتى مستنى الموت ما الموت لو جه مين فى الدنيا هيقدر يوقفة هو انا خايف م الموت لية حاسس انى عقلى هيطير او هتجنن ما انا كل مرة بحس كدة ومش بتجنن بالعكس دى انا بحاسب على كلامى جدااا لدرجة انى قاعد ع النت وبتكلم زى زى غيرى ويمكن احسن بتجيلك وساوس المرض والسرطان قولها كل اللى رايدة ربنا هيكون منا كشفت والدكتور قالى انى سليم وربنا اذا احب عبد ابتلاة واية يعنى لما اموت هحس بوجع يعنى بالعكس دى احسن من الدنيا الكدابة دى اللى الناس فيها بقت بتاكل بعض افلت زمام امالك هتلاقى الكون قبالك م الفرحة هى لحظة يشبع فيها جنانك عيش وحب الناس وافرح واتبسط بقولكم كلكم الكلام دى بنات وشباب معلش اصلى مش بعرف اتكلم باللغة العربية الفصحى اصلى ابن بلد ربك عظيم مجيب كريم ميرفض الطلب بس انتا/ى روح له خطوة هيجيلك خطوتين خلق مفهوم الرحمة واسمه رحمن رحيم اضحكو بقى متبوش نكاديين كدة هههههههههه حبايبى والله والله الموضوع بسيط عايز عزيمة واصرار دى موضوع تافهه جداا لما تجيلك الحالة او تجيلك قول اهلا بالموت تعالى اصلك واحشنى ولما تفوق منها قول انا كنت اهبل اوووووى لما ضيعت اللى فات من عمرى على الفاضى كفاية عليكم كدة طولت عليكم صح يعنى انا غلطان انى بنصحكم هههههههههههه وشايفك يلى بتقول لخص عايز اية يعنى هقولك ياعم مش عايز حاجة واسكت بدل ما اضربك ههههههههههه يارب تكون قدرت اوصلكم رسالتى وتكونو فهمتو ااقصد اية متخليش حاجة تافهه زى دى تعكر صفو حياتك بحبكم اووووى والله وربنا يشفينا ويشفيكم ان شاء الله اسعد الله مسائكم والسلام عليكم وابقو ردو السلام هاا احسنلكم يعنى هههههههههههه سلام (Y) :*
المصدر: نفساني

قديم 29-10-2013, 08:04 PM   #2
خبز تحت المطر
( عضو دائم ولديه حصانه )
إخوتي في سوريا.. سامحوني

الصورة الرمزية خبز تحت المطر
خبز تحت المطر غير متواجد حالياً

الدولهـ
Jordan
 الجنس ~
Male

انا بضرب معسل سلوم

عاشت اللهجة المصرية الحبيبة تحية لكم من الاردن أخي الكريم

قديم 29-10-2013, 08:23 PM   #3
مصطفى اسكندر
عضـو مُـبـدع

تحية لك ولكل اهل الاردن الكرام حبيب قلبى :* ;) مليش فى السلوم سجاير ماشى هههههههههههه

قديم 31-10-2013, 02:37 AM   #4
أماني القلب
مراقبه سابقة
( أنا والهلع سابقا )

الصورة الرمزية أماني القلب
أماني القلب غير متواجد حالياً

الدولهـ
Jordan
 الجنس ~
Female

اجمل علاج سلوكي بلدي ههههه شكرا اخي مصطفى

قديم 31-10-2013, 08:00 AM   #5
محنتي هي نفسي
عضـو مُـبـدع
الحمدلله من قبل ومن بعد

الصورة الرمزية محنتي هي نفسي
محنتي هي نفسي غير متواجد حالياً

الدولهـ
Iraq
 الجنس ~
Female

وعليكم السﻻم ورحمة الله وبركاته
يسعد صباحك اخ مصطفى احييك من العراق واقول لك اشد على ايدك يابطل هو هذا الكﻻم الصحيح ينصر دينك يااستاذ خليفة عفوا يااستاذ مصطفى ههههه هي دي الهمة وﻻ بﻻش عاشت ايدك باللهجة العراقية

قديم 31-10-2013, 07:39 PM   #6
مصطفى اسكندر
عضـو مُـبـدع

حبايبى واله كلكم جداااا انا قولت احاول اغير جو شوية امانى القلب لو عايزة تتعالجى عندى انا عنديش مشكلة على فكرة ههههههههههههههههههه محنتى هى نفسى حبيبى انتا وكل اهل العرااااااااااااااق عاش يا بطل وماكو شئ مستحيل بنعرفو نتكلمو عراقى برضة ههههههههههههههههههه

قديم 31-10-2013, 08:34 PM   #7
كلي أمل بالله
عضو نشط

الصورة الرمزية كلي أمل بالله
كلي أمل بالله غير متواجد حالياً

الدولهـ
Saudi Arabia
 الجنس ~
Female

وأحلى تحية لك أخوي من بلد الحرمين ..
بإذن الله لسه بادين رحلة العلاج وبنكون أقوى من هالأمراض النفسية كلها بحول الله وقوته ..
يبغى لنا تفتح عيادة وتسوي لنا علاج معرفي سلوكي بلدي زي ماقالت أختي أماني القلب ههههههه